Kom til arrangementet “Støtte til Nytte” mandag den 30. oktober

Kom til arrangementet "Støtte til Nytte".

Arrangeret af Jacob Netteberg, frivillig i Bistrupvenner, Iværksætter og Kandidat for Radikale Rudersdal.

Mandag d 30. Oktober Kl. 17:30 - 20:00

Mantziusgården Galleriet (Indgang fra Johan Mantziusvej)

Muhsin Türkyilmaz er “Etnisk Iværksætter konsulent” fra Vejle kommune. Han har i flere år arbejdet med at få flygtninge og indvandrere igang med egen virksomhed - og har masser af succeshistorier, og konkrete anbefalinger til kommuner og flygtninge. Kom og deltag i en åben debat om,hvordan vi i Rudersdal kommune kan blive bedre til at få de flygtninge, der ønsker det, og som har evnerne, igang med mere og andet end passiv venten og skiftende ufaglært arbejde.

Kl. 17:30 VELKOMMEN ved Jacob Netteberg, frivillig i Bistrupvenner, og kandidat for Radikale Rudersdal - generelle betragtninger til at starte som selvstændig (5-10 min)

Oplæg ved Mushin, som etnisk iværksætter konsulent (ca. 30. min)

Oplæg fra Rudersdal kommune Rekruttering, Annette Gøttsche (10-15 min)

Oplæg fra Dansk Flygtningehjælp, Niels Helmø (10-15 min)