Tid & Sted

3460 Birkerød

25. marts

Politisk debat: Terror og politik mandag den 29. april

Mandag den 29. april vil fire prominente folketingskandidater debattere, hvad vi kan gøre ved frygten for terror – tidligere udenrigsminister Martin Lidegaard (B), Forsvarsminister Claus Hjort Frederiksen (V), Nick Hækkerup (S) og Morten Messerschmidt (O). Den kendte TV2 vært Janni Pedersen vil styre den spændende debat.

Hver femte dansker er bange for at blive offer for terror ifølge Trygfonden. Terror, og truslen herom, er netop designet til at skabe denne utryghed. Med 9/11-angrebene i USA. Med Omar El-Husseins angreb på Krudttønden og Synagogen i København. Med Kundby-pigen. Med angrebene rundt om i Europas byer.  Og nu, måske, med de danske statsborgere, der har kæmpet med ISIS, og vender tilbage til Danmark.

For at byde ind med faglig indsigt og fakta deltager også eksperterne Anja Dalgaard Andersen (chef for Institut for strategi ved Forsvarsakademiet) og Lotte Lund (journalist og forfatter). Begge er forfatterne bag bogen Tryg i en Terrortid (2019).

Debatten er arrangeret af Rudersdal Radikale Venstre